Saturday 10 December 2011

Kenangan Lalu...

Semua orang ada kenangan masa lalu... aku tidak terkecuali... kenangan bermain keletihan bersama adik2 di kampus mengajar aku erti beratnya memimpin sesebuah organisasi... banyak kenangan nak aku kongsikan... cume nak kongsi pengalaman berada di hadapan ratusan orang dan bercakap di hadapan mereka....betul kata orang tidak semua orang boleh buat sedemikian, termasuklah aku... dulu aku bukanlah yang boleh berani untuk bercakap di hadapan... namun ALLAH jua aku serahkan segalanya... keberanian untuk berbuat demikian bukanlah suatu yg mudah untuk aku lakukan... bukanlah aku cerita bab kenangan lalu aku dah tak ade mood nak cari kerja.

malah Mood untuk mencari kerja terus aku pertingkatkan...
Diri ini hanya insan yang lemah, yang tiada apa yang boleh dilakukan, melainkan mengharap & berserah pd ALLAH... telah aku lalui kehidupan ini, sehingga kekuatan & keberanian yang ALLAH telah campakkan sedikit kepada aku untuk aku jadi seperti orang yang telah mengenal aku dulu... aku di pilih menjadi "ARMADA" persatuan, amanah yang datang tanpa ada perasaan & mengenal keadaan aku bagaimana... namun itulah kehendak ALLAH... yang telah mendewasakan aku untuk mengumpul keyakinan & kekuatan menjadi insan yang telah mereka kenal aku.... sering di jemput ke majlis kecil dan mempersilakan aku untuk bercakap dihadapan... seperti yang aku katakan, aku bukanlah seberani kalian untuk bercakap di hadapan... namun itulah kehendak ALLAH...sedikit demi sedikit aku telah memberanikan diri untuk kehadapan tanpa aku mengira bakal ujian(kritikan) yang akan aku terima nanti...
ALHAMDULILLAH kenangan bercakap@memberi ucapan di hadapan adik2, dihadapan wakil kampus lain & dalam majlis lain telah aku laluinya.. segalanya berjalan dengan baik...
sehinggalah semuanya telah menjadi kenangan....
aku abadikan untuk aku persiapkan diriku menjadi amilin ...
insyaALLAH doakan penulisan ni akan terus berjalan....

ibnuamilin99

No comments:

Post a Comment